Ulkomaankaupan Agenttiliitto – Fashion Center 21.5.2018

Ulkomaankaupan Agenttiliitto ja Fashion Center järjestivät yhdessä esittelytilaisuuden Fashion Centerin näytteilleasettajille. Tilaisuudessa kerrottiin Agenttiliiton palveluista niin kansainvälisellä kuin kansallisellakin tasolla:

• IUCAB ja sen luomat verkostoitumismahdollisuudet
  • Nordic Federationin puitteissa tapahtuva pohjoismainen yhteistyö
  • Agenttiliiton lainopillinen neuvonta

Hallituksen puheenjohtaja Eeva Pakkasen esittelyn lisäksi Agenttiliiton lainopillinen neuvonantaja Antti Palmujoki käytti tilaisuudessa puheenvuoron, jossa käytiin läpi tuoreet tilastotiedot agenttien kansainvälisen kattojärjestö IUCABin vuosikokouksesta edeltävältä viikonlopulta. Puheenvuorossaan lainopillinen neuvonantaja valotti myös juridista näkökulmaa agenttien toimintaan, esimerkiksi listaten agenttisopimusten erityispiirteitä, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen sopimuksen solmimista. Tilaisuudessa kerrottiin myös Agenttiliiton jäsenyyden eduista, esimerkiksi BLF Asianajotoimiston jäsenille tarjoamasta ilmaisesta juridisesta puhelinneuvonnasta sekä sopimusten tarkastuspalvelusta kiinteällä 150:n euron hinnalla.

Tilaisuudessa oli paikalla parikymmentä kuulijaa. Agenttiliitto tarjosi kakkukahvit.

Lataa tästä Antti Palmujoen esityksen avainkohdat (pdf)